lørdag den 1. december 2012

FILM!

På denne flotte 1. december bliver den nyeste video fra OPCs eventyr lanceret. "A weekend in Västervik" blev titlen (måske ikke så vanvittigt opfindsomt) og den skildrer klatringen af tre 8. grads problemer; Pro 2, Goofhead Variant og The Office Sd. De blev alle klatret i sand weekend-warrior stil med 120% motivation og fuskbeta. Eftersom hverdagene bliver mere og mere fyldt med andet end klatring, skal vi efterhånden være ret heldige for at få en weekend hvor alle har fri og vejret tegner godt. Den her weekend for to uger siden var sådan en weekend.

A Weekend in Västervik from Odense Boulderklub on Vimeo.

Der har været en del diskussion om graderne i Västervik. Det her er altid et kontroversielt emne og kan mærke at folk har svært ved at tro, at vi kan lave 8A+ på en enkelt session. Kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men må sige at de 8. grads problemer jeg har klatret i Västervik er fuldt sammenlignelige med dem jeg har klatret i Schweiz. Både Claus og jeg lavede Souvenir 8A/8A+ på en (kort) session. Som jeg kan forstå, bliver den betragtet som værende benchmark 8A. Komilator fik én session i halvdårlige forhold (grebene er små og hud- og forholdsafhængig) og derefter dagsflash. Pro 2 føltes for mig sværere end Office, Souvenir og Komilator og hviler derfor fint i beslutningen om at give den 8A+. Afslutningen til højre (Animal Act) er marginalt sværere, men det er klart bunden der er "kødet" på problemet og vil efter min overbevisning ikke ændre graden. Om den er lettere hvis man er længere, har mindre fingre, osv har jeg svært ved at tage stilling til. Ja, vi lavede den på én dag, men havde tyk hud på fingrene, helt udhvilede, god beta, udbytterigt selskab, gode forhold og kørte på den fra morgen til aften. På 8a.nu har den fået min personlige mening og i videoen har den fået konsensusgraden (8A/+).

2 kommentarer:

  1. super folt film! helt klart i top 3 over bedste film du har lavet sims!!:)
    og godt klatret alle sammen!

    SvarSlet
  2. tusind tak thomas! kunne jeg få dig til at røbe din top 3? altid godt, at få at vide hvad folk synes godt om og mindre godt om. Så kan de nemlig forhåbentligt blive endnu bedre til næste gang :=

    SvarSlet